Isabella provade kundvagnen

Idag var vi ute och åkte lite efter att Daniel kommit hem.
Vi var först till Gunnars Hund och Katt för att kolla vad deras kattmat kostade, för att kunna jämföra priser lite.
När vi var klara där åkte vi till Gränby C för att handla lite mat som ska med när vi åker till Finland.
Efter att Daniel parkerat bilen föreslog jag att vi skulle testa om Isabella klarade av att sitta i en kundvagn, nu när hon kan sitta stadigt.
Så Daniel gick och hämtade en kundvagn medan jag tog loss Isabella från bilbarnstolen.
När Daniel kom tillbaka så tyckte han att underlaget inte var det bästa, så jag bar Isabella in till centrumet innan vi satte ner henne i kundvagnen.
Isabella sken upp som en sol när hon upptäckte möjligheterna att sitta i kundvagn i jämförelse med sin egen vagn.
I kundvagnen kunde man ju se allting och slippa missa en enda sak som händer! Man kan ju se åt alla håll och kanter, upp och ner, åt bägge sidorna.
Ibland tog nyfikenheten över lite för mycket så lillan föll åt sidan, men det gjorde inte henne ett dugg. Hon bara fortsatte kolla sig omkring :)
Vi gick först in till Coop för att handla. Vi hittade även två nya muggar till Isabella. Ut kom vi även med mat.
Därefter gick vi runt lite i Gränby, mest för att Isabella njöt så mycket av friheten som kundvagnen gav henne, och dels för att det är kul att gå runt och kolla lite.
Vi åkte upp till övervåningen så att Isabella kunde kolla på fiskarna där. Det var intressant tyckte hon. Sen gick vi vidare och åkte ner igen.
Därefter fick Isabella komma upp i min famn igen när vi skulle ut.
Sen åkte vi hem.
Här hemma fick Isabella sen middag innan hon nattades. Ikväll åt hon kyckling med ris och morot.
När hon var lagd så var det dags för vår middag. Vi åt kyckling med ris också :)
Nu har Daniel just lagt sig för natten, medan jag som vanligt är kvar här.
Men jag ska väl snart i säng jag också.
Hoppas alla haft en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0