Plugga i höst?

Funderar starkt på att börja plugga till hösten när Isabella börjar på förskola.
Under senare tid har jag börjat inse att jag vill jobba på förskola.
Men har ingen barnskötarutbildning, men är undersköterska.
Så då har jag börjat fundera på att plugga till förskollärare istället.
Tror även att jag inte kommer ha så stor chans att få jobb som undersköterska när jag vart borta från arbetsmarknaden så pass länge och att det är snart två år sen jag tog studenten. Tiden går fort! :O
Och det sägs ju vara brist på förskollärare också.
Så vem vet, om några år kanske jag är utbildad förskollärare! :)

Imorgon är det tänkt att vi ska hälsa på en förskola som kan vara ett alternativ för Isabella att börja på.
Men hon har börjat få utslag på några ställen så ska förhoppningsvis till bvc och få det kollat.
Daniel har haft kontakt med barn som hade vattkoppor så vi ska se om smittan förts vidare eller ej. Är osäkert om Daniel själv haft det eller inte nämligen.
Jag har haft vattkoppor redan.
Hoppas på att utslagen inte sprider sig bara, för dom kliar uppenbarligen.
Det var allt jag hade att berätta just nu.

Kommentarer
Postat av: gabbi

Vattkoppor är himla förrädiskt.. Jag blev smittad av att gå förbi ett dagis där de hade haft vattkoppeproblem. Läskig skit som är luftburet!

2011-03-25 @ 13:31:45
URL: http://gabbithegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0