Tisdag

Idag vaknade jag kl. 07.00 och kände mig tillräckligt pigg för att gå upp.
Isabella vaknade en stund senare och började direkt babbla i sin säng.
Så jag gick in till henne och tog upp henne.
I köket sen fick hon några rån att plocka med innan sin gröt.
Allt åt hon med god aptit som hon alltid gör.
Efter frukosten fick hon sova en stund medan jag åt min blåbärskräm.
Jag åt framför charmed som jag ofta brukar göra.
Efter att ha läst Emelis blogg tidigare idag så kom jag på att jag missade programmet jag tänkt se igår som heter En unge i minuten som hade premiär igår kväll.
Så då går jag in på Tv4 Play för att se om avsnitten möjligen var uppe där. Och till min glädje så hittade jag det och satte igång det.
Tårarna rann under programmets gång.
Tänkte tillbaka på när jag själv var på förlossningen när Isabella skulle födas.
Vilken lycka man kände när hon efter allt slit kom upp på magen.
Att se glädjen hos dessa människor i programmet smittar verkligen av sig.
En fick göra ett urakut snitt dock, måste vara ganska hemskt när alla människor kommer in i rummet och rullar iväg med en till operation. Måste vara traumatiskt för den blivande pappan också. Vilket man kan förstå.
Just att göra ett urakut snitt var en sak som jag var rädd för att behöva gå igenom.
Jag slapp det dock.
Nu fortsätter jag berätta om den här dagen istället :)
När klockan närmar sig 10 så tänkte jag göra i ordning inspelningen av Våra bästa år. Men då upptäcker jag att ingen kanal funkar.
Jag går till datorn för att se hur det låg till med internetåtkomst-ingen åtkomst där heller.
Då kollade jag hemtelefonen- ingen signal där heller.
Krångel med comhem gissade jag.
Det varade dock inte så länge som tur var, så nu är allt igång igen :)
Just nu ligger Isabella och sover fortfarande, jag börjar bli hungrig så funderar på om jag kanske ska börja fixa min egen lunch.
Så fort Isabella vaknar så blir det lunch för hennes del också naturligtvis.
Daniel slutar rätt så tidigt idag också-skönt! :)
Nu ska jag fixa lite här hemma.
Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0